วันอังคารที่ 23 สิงหาคม พ.ศ. 2559

ေကာင္းေသာစကား

ဆရာဦးဆန္းလင္း(ဆည္ေျမာင္း)ဆရာရဲ႕ပံုကိုက်ြန္ေတာ္googleမွာရွာမေတြ႔ပါ၍ youtubeမွတဆင့္ဆရာရဲ႕ပံုကို က်ြန္ေတာ္screenshotsေလးလုပ္ၿပီး ဆရာေရးသားထားေသာ အနႏၱဂုဏ္ရည္ မဂၢဇင္း
အတြဲ(၅)၊ အမွတ္(၁၀)တြင္ပါရွိေသား #ေကာင္းေသာစကား ေဒသနာအဆံုးအမကို က်ြန္ေတာ္googleမွတဆင့္ ေတြ႔ရွိနာယူ၍ အမ်ားသိရွိေစရန္အတြက္ copyယူ၍ ခုလို ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား ဖက္ရွု႕ႏိုင္ေအာင္ postအျဖစ္တင္ေပးလိုက္ပါသည္။
စိုးမင္းသူ(ရန္ကုန္)

**#ေကာင္းေသာစကား#**

ကိေလသာဟူသည္ မိမိပင္ကုိယ္သေဘာအားျဖင့္ လည္းပူေလာင္၏။ မိမိစြဲမွီ၍ ျဖစ္လာေသာသူကို လည္း ပူေလာင္၏။ အျခားသူကိုလည္းဆက္ၿပီး ပူေလာင္ေစ၏။ အျခားသူကိုလည္းဆက္ၿပီးဆက္ ၿပီး ပူေလာင္ေစ၏။ မိမိစြဲမွီၿပီးျဖစ္သည့္ လူကိုလည္း ႏွိပ္စက္တတ္၏။ ဖ်က္လည္းဖ်က္စီးတတ္၏။ ဤကဲ့သို႔ပူေလာင္ေစတတ္ႏွိပ္စက္တတ္ေသာ တရားအမ်ဳိးမ်ဳိးကို ပါဠိာသာျဖင့္ကိေလသာဟုုေခၚ ျခင္းျဖစ္ေပသည္။

ကိေလသာသည္ ႐ုပ္သေဘာမဟုတ္၊ နာမ္သေဘာ ျဖစ္သည္။ သေဘာအားျဖင့္လည္းတစ္ခုလည္းသာ ရွိသည္။ သို႔ေသာ္ျဖစ္ပံုအျခင္းအရာအလုိက္ကိေလ သာျဖစ္ထိုက္ေသာ တရားတို႔ကို နာမ္ေလာက၌ရွာ ၾကည့္ေသာအခါ (၁၀)မ်ဳိးရွိေၾကာင္းျမတ္စြာဘုရား ေတြ႕ရွိေတာ္မူသည္။ ပယ္အပ္ေၾကာင္းအတိအလင္း ေဟာေတာ္မူသည္။

ျမတ္စြာဘုရားသည္ ထိုကိေလသာတို႔မွေ၀း၏။ ထိုကိေလသာတို႔ကိုပယ္၏။ သံသရာစက္၀န္း၏ အကန္႔အေထာက္တို႔ကို ဖ်က္ဆီး၏။ ပူေဇာ္ခံထုိက္ ၏။ ဆိတ္ကြယ္ရာအရပ္၌ျဖစ္ေစကာမူ မေကာင္းမႈ ကို မျပဳလုပ္။ ဤသည္ကို အရဟံဂုဏ္ေတာ္ဟုေခၚ ေပသည္။ ဤဂုဏ္ေတာ္မ်ဳိးရရွိရန္ အဘယ္မွ်ခက္ခဲ မည္နည္း။ အေလးအနက္စဥ္းစားၾကည့္ရန္ပင္ျဖစ္ သည္။

ဆရာျမတ္တို႔သည္အရဟံအစ ဘဂ၀ါအဆံုးဘုရား ရွင္၏ဂုဏ္ေတာ္ကိုးပါးကိုတစ္ခုႏွင့္တစ္ခု ကြင္းဆက္ အေနျဖင့္ အေၾကာင္းအက်ဳိးဆက္စပ္၍လည္းေဖာ္ ျပၾက၏။ ကြင္းဆက္ျဖစ္ပံုမွာ

အရဟံအရ ကိေလသာတို႔ကိုပယ္ႏုိင္ေသာေၾကာင့္ မေဖာက္မျပန္ကိုယ္ေတာ္တိုင္ တရားအားလံုးကို သိသည့္ သမၼာသမၺဳဒၶဂုဏ္ကို ရေပသည္။ ၀ိဇၨာ စရဏႏွင့္ျပည့္စံုသည့္အတြက္ေၾကာင့္ သမၼာသမၺဳဒၶ ဂုဏ္ကိုရ၏။ ေကာင္းေသာနိဗၺာန္ကိုၾကြသြားႏုိင္ သည့္ အဆင့္သို႔ေရာက္ေသာေၾကာင့္ ၀ိဇၨာစရဏသမၸႏၷ ကိုရ၏။ သုဂေတာဂုဏ္ရွိ၍သာ ေလာက၀ိဒူဂုဏ္ ျဖစ္ေလသည္။ ေလာကအားလံုးကို သိသည့္အတြက္ ေၾကာင့္ ေလာကကိုဆံုးမႏုိင္ေသာ အႏုတၱေရာပုရိသ ဒမၼသာရထိျဖစ္လာ၏။ သတၳာဆရာျဖစ္၍သူတစ္ပါး တို႔အား သစၥာေလးပါးကို သိေအာင္ေဟာႏုိင္သည့္ ဗုဒၶျဖစ္လာ၏။

ဗုဒၶဟူသည့္အဆင့္သို႔ေရာက္ေသာအတြက္ေၾကာင့္ပင္ ဘဂ၀ါဘုန္းေတာ္တို႔ႏွင့္ျပည့္စံုျခင္းျဖစ္ေလသည္။

တစ္နည္းအားျဖင့္ ဘဂ၀ါျဖစ္၍ ဗုဒၶျဖစ္ေလသည္။ ဤကဲ့သို႔လည္း ဂုဏ္ေတာ္ကြင္းဆက္ကိုေဖာ္ျပၾက ကုန္၏။ (ပရိတ္ႀကီးဋီကာ )

ဤေနရာ၌မိမိတို႔အေနျဖင့္ လူႏွင့္လူ႔ပတ္၀န္းက်င္၌ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ်အျပဳမျဖစ္ျပဳေနရသည္ကား စကား ျဖစ္ေလသည္။ စကားေၾကာင့္ပင္ အလုပ္မွန္သမွ်၏ အနက္အဓိပၸါယ္ကိုသိခြင့္ရ၏။ ေဖာ္ျပခြင့္ရ၏။ စိတ္ ထဲရွိေနေသာ သေဘာကို သူတစ္ပါးသိေအာင္ေဖာ္ ျပရာ၌လည္း စကားျဖင့္ပင္ေဖာ္ျပရ၏။ ထိုစကားကို ၾကည့္၍ ထိုလူ၏ဇာတိျပမႈအမွန္သေဘာကို ႏႈိက္၀င္ သိျမင္ႏုိင္ၾကေပသည္။ ကာယကံမႈျပဳသင့္ မျပဳသင့္ ကိုလည္း ဆံုးျဖတ္ၾကရေပသည္။ စကားဟူသည္ စာ၏ ေရွးေျပးနိမိတ္ဟူ၍လည္း ဆိုခြင့္ရွိေလသည္။

ထို႕ေၾကာင့္ၾကည္ညိဳလုိက္နာက်င့္သံုးဖြယ္ရာ သုဂေတာဂုဏ္ေတာ္၏ အဖြင့္အမွာကိုအက်ဥ္းမွ် တင္ျပလုိက္ရေပသည္။

ပါရမီေတာ္ဓါတ္အစဥ္ကပ္၍လာျခင္း ေကာင္းေတာ္ မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား

နိဗၺာန္ေအာင္ခ်ာ ေရႊျပည္သာသို႔သြားျခင္းေကာင္း ေတာ္မူေသာျမတ္စြာဘုရား။

စကား(၆)ခြန္းလူ၌ထြန္းလ်က္(၂)ခြန္းကိုသာ က်ဳိး ရွိရာကို ေကာင္းစြာမေသြ ေျပာဆိုေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား။

ပါရမီ(၁၀)ပါး၊ အျပား(၃၀)၊ စြန္႔ျခင္းႀကီး(၅)ပါး၊ ဘာ၀နာႀကီး(၄)ပါးတို႔သည္ ေလာက၌ဗုဒၶႏွင့္ ယွဥ္၍ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကမွ်ျပဳလုပ္ ႏုိင္ခဲ့သူဟူ၍ မရွိ။ ဤသို႔ျမင့္ျမတ္သည့္အထက္ တန္းက်သည့္ လုပ္ငန္းတို႔ျဖင့္ ပုညသမၻာရတို႔ စုစည္းျပည့္စံုခဲ့၍ ဗုဒၶအျဖစ္ကို ရရွိလာရကား ပါရမီေတာ္ဓါတ္အစဥ္ကပ္၍ လာျခင္းေကာင္း ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားဟူ၍သာ ဆိုထိုက္ ေပေတာ့၏။

ဘုရားရွင္သည္ လူ႔ေလာက၌ ေျပာဆိုေနၾက ေသာ စကား(၆)ခြန္းတို႔အနက္ေလးခြန္းကို ပယ္ၿပီး(၂)ခြန္းကိုသာ ေျပာဆိုေတာ္မူေလ သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သုဂေတာဂုဏ္ရွိ၏။

လူတို႔ေန႔စဥ္ေျပာဆိုေနၾကေသာ ဘာသာစကား လံုးေရ သိန္းသန္းကုေဋေလာက္ကို အရည္အခ်င္း ပိုင္းမွ စနစ္တက်ခြဲျခားၾကည့္လွ်င္(၆)မ်ဳိးသာျဖစ္ ေၾကာင္း သိအပ္၏။ ၄င္းစကား(၆)မ်ဳိးမွာကား
၁။ မဟုတ္မမွန္၊ အက်ဳိးမရွိ၊ လူမႀကိဳက္ေသာစကား။
၂။ မဟုတ္မမွန္၊ အက်ဳိးမရွိ၊ လူႀကိဳက္ေသာစကား။
၃။ ဟုတ္မွန္၊ အက်ဳိးမရွိ၊ လူမႀကိဳက္ေသာစကား။
၄။ ဟုတ္မွန္၊ အက်ဳိးမရွိ၊ လူႀကိဳက္ေသာစကား။
၅။ ဟုတ္မွန္၊ အက်ဳိးရွိ၊ လူမႀကိဳက္ေသာစကား။
၆။ ဟုတ္မွန္၊ အက်ဳိးရွိ၊ လူႀကိဳက္ေသာစကား။

ဤ(၆)ခြန္းေသာစကားတို႔ျဖစ္ၾကေလသည္။ ၄င္း (၆)ခြန္းတို႔တြင္ သင့္အေဖသည္ တိရစၦာန္တစ္ေကာင္ျဖစ္၏ဟု ေျပာ ေသာစကားမ်ဳိးသည္ ပထမစကားမ်ဳိးျဖစ္၏။ မဟုတ္လည္းမဟုတ္၊ အက်ဳိးလည္းမရွိ၊ အေျပာခံ ရသူလည္းမႀကိဳက္။

ေပါင္မုန္႔လုိမ်က္စိက်ဳိး၊ သြားေဟာက္ေတာက္ကန္း ဟုေျပာေသာစကားမ်ဳိးသည္ မဟုတ္မမွန္၊ အက်ဳိး မရွိ သို႔ေသာ္ အခ်ဳိ႕က ရယ္စရာအေနျဖင့္ႀကိဳက္၏။ ဤစကားမ်ဳိးသည္ ဒုတိယစကားမ်ဳိးျဖစ္ေလသည္။

မီးသည္ပူသည္ ေရသည္ေအးသည္ ဟူ၍ေျပာဆို ေသာ စကားမ်ဳိးသည္ တတိယစကားမ်ဳိးျဖစ္ေလ သည္။ ဟုတ္မွန္၏။ သို႔ေသာ္အက်ဳိးလည္းမရွိ။ ၾကားရသူလည္းမႀကိဳက္။

ပင္လယ္သမုဒၵရာႀကီးသည္အလြန္ႀကီး၏။ အလြန္က်ယ္၏။ လႈိင္းလံုးႀကီးမ်ားအလြန္ႀကီး၏။ ဤစကားမ်ဳိးသည္ ဟုတ္မွန္၏။ အက်ဳိးမရွိ။ သို႔ေသာ္ အခ်ဳိ႔နားေထာင္ခ်င္ၾက၏။ စတုတၳစကားမ်ဳိးတြင္ အက်ဳံး၀င္၏။

အရက္မႈးေလ့ရွိသူသည္ ကုသုိလ္တရားတို႔ကို ေမ့ေလ်ာ့တတ္၏။ ေနာင္ဘ၀၌ဉာဏ္ထုိင္း၏။ ႐ႈးတတ္၏။ ဤသို႔ေသာစကားမ်ဳိးသည္ ပဥၥမ စကားမ်ဳိးျဖစ္သည္။ ဟုတ္လည္းဟုတ္၏။ အက်ဳိးလည္းျဖစ္ထြန္း၏။ သို႔ေသာ္အရက္သမား ထုကမူမႀကိဳက္ၾကေခ်။

လူမုိက္ကိုမမွီ၀ဲ၊ မဆည္းကပ္ေလႏွင့္၊ ပညာရွိ သူေတာ္ေကာင္းကို မွီ၀ဲဆည္းကပ္ပါ။ ဤစကား မ်ဳိးသည္ ဟုတ္လည္းဟုတ္၏။ အက်ဳိးလည္း ရွိ၏။ ၾကားနာသူလည္းႀကိဳက္၏။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္မွာမူကား မိမိေျပာေသာစကား သည္ ဟုတ္မွန္ရမည္။ အက်ဳိးရွိရမည္။ ဤႏွစ္ ခ်က္ႏွင့္ျပည့္စံုသည္။ မဟုတ္မမွန္ေသာစကား ကို ဘယ္ေသာအခါမွ်မေျပာ။ ဤကားျမတ္စြာ ဘုရားရွင္၏မူျဖစ္သည္။ ၾကားရသူႀကိဳက္မႀကိဳက္ ကိုမူ သိပ္မလုိက္ေခ်။ မႀကိဳက္ေသာ္လည္းအက်ဳိး ရွိသည္ကိုျမင္လွ်င္ေျပာ၏။ အက်ဳိးလည္းရွိ။ ႀကိဳက္လည္းႀကိဳက္ေသာစကားကိုကားသာ၍ပင္ ေျပာေတာ္မူေလသည္။

ဤကဲ့သို႔ သူမနာလုိေသာ္လည္း ဟုတ္မွန္ အက်ဳိးရွိေသာစကား၊ နာလည္းနာလို၊ ဟုတ္လည္း ဟုတ္မွန္၊ အက်ဳိးလည္းရွိေသာစကား၊ စကားႏွစ္ ခြန္းကိုသာ အၿမဲေျပာဆိုေတာ္မူသည့္အတြက္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ သုဂေတာဟူေသာဂုဏ္ကို ရရွိေပသည္။

ဤသုဂေတာဂုဏ္ကိုေသခ်ာေလ့လာလွ်င္ျမတ္စြာ ဘုရားရွင္သည္ လူေပၚလူေဇာ္လုပ္လုိသည့္သေဘာ မ်ဳိးျဖင့္လည္းေကာင္း၊ လူ႔အႀကိဳက္လုိက္လုိသည့္ သေဘာမ်ဳိးျဖင့္လည္းေကာင္း၊ မည္သည့္အခါမွ် စကားကို ေျပာေတာ္မမူေခ်။ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ေစ၊ သူေဌးႀကီးျဖစ္ေစ မည္သူ႔ကိုမွ်အလုိလုိက္၍ စကားမဆိုေခ်။

ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါးေျဖာင့္မတ္တည္ၾကည္မႈသည္ ဥဇု ျဖစ္၏။ စိတ္သေဘာထားပါ ေျဖာင့္မတ္တည္ၾကည္ မႈကိုမႈကား သုဟုဇု ဟုေခၚေပသည္။ တစ္နည္းအား ျဖင့္တစ္ခါတစ္ရံေျဖာင့္မတ္မႈသည္ ဥဇု ျဖစ္၏။ တစ္သက္လံုးေျဖာင့္မတ္တည္ၾကည္မႈကိုမႈကား သုဟုဇု ဟုေခၚေလသည္။

သုဂေတာ ဂုဏ္ဓါတ္အစဥ္ကပ္လ်က္ သုဟုဇု ဂုဏ္ လႊမ္းထံုႏုိင္ၾကပါေစကုန္သတည္း။

ဦးဆန္းလင္း(ဆည္ေျမာင္း)
အနႏၱဂုဏ္ရည္ မဂၢဇင္း
အတြဲ(၅)၊ အမွတ္(၁၀)

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น